onsdag 23. desember 2015

DT Papirlosjen - Luke 23 Hjertekrans

Hei på deg!

Då er vi jammen komt til 23.desember og lille julafta, dei små i heimen gleder seg stort til dagen i morra :-) Husker sjøl tilbake til barndommen, med alle tradisjoner og ikkje minst all ventinga... Og et evig mas om å få åpne bare eeeeeen pakke. Når svaret endelig kom at ja velg deg en pakke som du får åpne, ja så var det å trykke/riste/lukte for å finne ut ka som kunne være under papirer. Akkurat det siste her er vel ikkje blitt så mye bedre med årene... Elsker pakker og spenninga med det!
Kem blir vel for gammel til pakker??

Men over til det som eg skal vise dere i dag. En av våre tradisjoner som og har vært heilt fra barndommen er å ta turen til gravplassen på julafta på ettermiddagen for å legge med kranser og tenne lys for våre kjære.
Så i dag vil eg vise kordan kransane vi legger på grava til besta og mamma ser ut. Sjølve hjertekransen har eg kjøpt ferdig, falt for den med det samme istedenfor den vanlige tradisjonelle mosekransen.


Det som eg trenger for å fullføre kransen er ikkje avanserte greiene, det er to store røde roser, oasis, englehår og tapetkniv.

 

Nydelige roser som lukter og ser heilt fantastisk ut <3


 

 


Etter å ha lagt en skikkelig våt oasis i hullet og roser med noen blader i tillegg til litt englehår så er kransen ferdig.



Då har eg visst litt kordan eg lager en krans raskt og litt om mine tradisjoner i forbindelse med jul.

Til vi sees igjen, ta vare på deg og dine. Riktig God Jul!

Klem Monica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar